GYMNASTIK


Sponsorer


2021/2022 06.09.2021  -  08.05.2022
Vejledning

forældre/barn (fb)

Vi skal lave gymnastik med mor og far. På holdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres motoriske færdigheder så som trille, krybe, kravle og hoppe m.m. Alle børnene skal lære at indgå i fælleskabet i gymnastikken. Alle kommer i tøj man kan bevæge sig i – gerne baretærer.
 
Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Puslinge 4-5 år (pusli)
Vi skal lave gymnastik uden mor og far. Mor og far er kun med de første to gange. Herefter skal du selv kunne være i hallen med dine kammerater. Vil du stadig gerne have mor og far med, er du velkommen på familie holdet.
 
På puslingeholdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres grov motoriske færdigheder, så som løbe, hoppe, hinke, trille, rulle mm. Der vil også være fokus på behændighed / balance og legende styrketræningsøvelser.
 
Alle børnene skal lære at indgå i løsningen af en fælles opgave. F.eks. hjælper alle med at pakke redskaberne væk efter hver træning. Denne fælles opgave skal skabe forståelsen af at løfte i flok, for at fungere som en fælles gruppe.
 
Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (Yoga)

Kom og giv din krop muligheden for at blive strakt, bøjet og bevæget igennem, mens du trækker vejret, lader tankerne flyde og er tilstede med det der er lige nu og her.
Du bliver guidet grundigt gennem øvelserne, og der er god tid til at komme ind og ud i bevægelserne.
 
Holdene er for alle, både begyndere og øvede. Programmet består ofte af vinyasa yoga, hvor øvelserne sættes sammen i et flow, efter introduktion til grundøvelserne i yoga.
Medbring gerne egen yogamåtte (kan også lånes) og evt. yogaklodser / bælte samt tæppe.
 
Man skal være opmærksom på ,at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Hit-Fit Dance (Hit)

For danseglade damer i alderen 25-65 år. Det kræver ikke, at du er dansemus eller har gået på danseskole, da koreografierne er helt simple.
 
Hit Fit Dance er udviklet af Marianne Eihilt og Mija Kennedy og tager udgangspunkt i den musik og dansestil, der var fremme på det givne tidspunkt. Så vi danser til hits fra 60’erne, 70’erne, 80’erne og frem til nyere hits. Du kommer helt sikkert til at svede og skråle med! Musikken giver dig lyst til at give den gas og gør dig glad i låget!
 
Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Herrehockey: Floorballtræning (hocke)
Vintertræning for mænd i alle aldre, som vil have sved på panden og finde lattermusklerne frem hver onsdag aften. Hockeystave har vi.
 
Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring 2.-3. klasse (spr 1)

For piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Her lægges der vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring.
Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og dygtiggøre sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.
Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Spring 4. - 5. klasse (spr 2)
 For drenge og piger, der har lyst til at få sved på panden, finde venskaber og så selvfølgelig arbejde videre med de grundlæggende spring. Vi arbejder med muskelstyrke, smidighed, hurtighed, balance og koordination. 
 
Der også plads til dig, som måske aldrig har gået til spring før.
 
Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Juniorspring/rytme 6. klasse o (jusp)

Juniorspring:Fra 6. klasse og op. 

Vær opmærksom på, at springholdet er delt ved tilmeldingen i drenge og piger  

1.      rytme (for piger hold 10)

2.      spring (for piger, hold 10A)

3.      spring (for drenge, hold 10B)

 

Juniorholdet er for drenge og piger, der er klar på at give den gas med en masse gymnastik. Gennem sæsonen arbejder vi med at opbygge et fælles opvisningsprogram, hvor holdet skal til ca. 4 - 5 opvisninger/ stævner.Nøgleordene for juniorholdet er energi, træningsglæde, styrke, rytme, spring og ikke mindst sjov og ballade. Gennem sæsonen vil der være ekstra springtræning samt et weekendophold, hvor træning og fællesskabet er i fokus

 

OBS! For juniorpigerne er der mulighed for at vælge mellem at være springpige eller rytmepige. 

I springtræningen skal der arbejdes med grundlæggende springøvelser og bygge videre på det lærte. Max indsats og træning med masser af redskaber.

I rytmetræningen er der tid til at gå i mere i dybden med grundlæggende rytmiske færdigheder, og der skal arbejdes med håndredskaber.

 

Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.


pasting
Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansva,r og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring 0.-1. kl (sprin)
For piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Vi lægger vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring. Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og at øve sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.
 
Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansva,r og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)