GYMNASTIK


Sponsorer

Gymnastik i Dalby GF.

Dalby gymnastikforening vil hermed ønske jer alle en rigtig god og hyggelig jul.

Gymnastiksæsonen har være omskiftelig og speciel tålmodighed har været kodeordet, hvor de voksne har været udfordret i træningen mens børneholdene har været præget af COVD-19 smittede - og nu regeringens nedlukning. Så nu går vi allerede fra d. 17-12.2020 på juleferie med et håb om ,at børneholdene kan begynde igen fra d. 18 januar. Vi vil sige jer stor tak for jeres forståelse og ønsker jer alle et godt nyt år.


Tak for jeres forståelse. På foreningens vegne, Irene Mortensen , Dalby GF

------------------------------------------------------------------------------------------------

. Vær derfor alle opmærksom på nedenstående:

Træning: Gymnaster skal før og efter træningen spritte hænder. Gymnasterne skal have eget håndsprit med. Herudover bedes alle gymnaster respektere og efterleve de specifikke anvisninger fra instruktørerne. Eksempelvis at gymnasterne ved springbane-skift skal spritte hænde. Eller vente på rengøring af redskaberne ved hold-skift.

Minimer den fysiske kontakt med andre gymnaster, dvs. ingen kram og highfives - og hold 1 meters afstand. Der opfordres også til, at der under træningen ikke synges med på sangene. Herudover ingen spring i bar overkrop.

Husk egen drikkedunk og del IKKE med andre. Hvor det er muligt og giver mening, skal du selv medbringe egen rekvisit. Fx yogamåtte, hockeystav m.m.

Ankomst og afhentning: Ankom omklædt til træningen maks. 3 minutter før træningen. Efter du har sprittet hænder sidder du på trappen op til scenen indtil du bliver hentet af din instruktør. Ved onsdagsholdet 4.-5. klasse forlades hallen gennem den bagerste dør i selve hallen ud mod den ny parkeringsplads.

Ved springgymnastik skal langt hår sættes op eller flettes samt ingen smykker.

Forlad træningsfaciliteten straks efter træning. Brug af omklædningsrum skal begrænses. Der er max. 6 personer ad gangen i omklædningsrummene og max. 1 person af gangen i bad.

For at undgå for mange mennesker i hallen på samme tid, skal børnene i videst muligt omfang afleveres og hentes uden for hallen. Det betyder derfor også, at forældre ikke kan opholde sig på balkonen eller aulaen i hallen.

Tegn på sygdom – bliv hjemme: INGEN møder til træning, hvis vedkommende har symptomer på COVID-19. Man må først møde op igen 48 timer efter symptomerne er ophørte. Personer, hvis familie har symptomer eller er smittede, skal følge sundhedsstyrelsens anbefalinger og hvis familie eller ens omgangskreds bliver testet for COVID-19, møder man først op, når svar foreligger.

Hvis en gymnast eller en instruktør får symptomer får konstateret COVID-19, SKAL bestyrelsen straks have meddelelse om dette på tlf. 20 69 18 00. herefter orienteres Dalby GF, instruktørerne og medgymnasterne om smitten. Dette for at vi kan opspore / stoppe smittekæderne.

Vi glæder os til at lave gymnastik igen med jer. Vi skal alle hjælpes ad med at overholde retningslinjerne, være ekstra tålmodige og give god plads til hinanden ??

 

For at klæde nye hjælpere og instruktører på til opgaven, vil vi arrangere et modtagerkursus for nye hjælpere og instruktører på springholdene i uge 40.

Beskrivelse af holdene:

Forældre/barn – søndagshold

Vi skal lave gymnastik med mor og far. På holdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres motoriske færdigheder så som trille, krybe, kravle og hoppe m.m. Alle børnene skal lære at indgå i fælleskabet i gymnastikken. Alle kommer i tøj man kan bevæge sig i – gerne baretærer.

Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Puslinge: 4 - 5 år- søndagshold

Vi skal lave gymnastik uden mor og far. Mor og far er kun med de første to gange. Herefter skal du selv kunne være i hallen med dine kammerater. Vil du stadig gerne have mor og far med, er du velkommen på familie holdet.

På puslingeholdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres grov motoriske færdigheder, så som løbe, hoppe, hinke, trille, rulle mm. Der vil også være fokus på behændighed / balance og legende styrketræningsøvelser.

Alle børnene skal lære at indgå i løsningen af en fælles opgave. F.eks. hjælper alle med at pakke redskaberne væk efter hver træning. Denne fælles opgave skal skabe forståelsen af at løfte i flok, for at fungere som en fælles gruppe. Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Spring: 0. - 1. klasse

På nuværende tidspunkt har holdet ingen instruktør, hvis holdet aflyses betales pengene tilbage.

For piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Vi lægger vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring. Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og at øve sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.
Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansva,r og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.


Spring: 2. - 3. klasse

På nuværende tidspunkt har holdet ingen instruktør, hvis holdet aflyses betales pengene tilbage.

For piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Her lægges der vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring. Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og dygtiggøre sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.
Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Rytmisk gymnastik: 2.­ - 4. klasse.

På nuværende tidspunkt har holdet ingen instruktør, hvis holdet aflyses betales pengene tilbage.

Er du dreng eller pige i 2. - 4. klasse, og har du lyst til at prøve kræfter med dans og rytmisk gymnastik samt bevæge din krop til god musik og lære gymnastik, så er dette hold lige noget for dig. Gennem smil og leg vil du komme til at bevæge dig rytmisk samtidig med, at vi arbejder med en serie til gymnastikopvisningen.

Vi glæder os til at give jer en god oplevelse, få pulsen op og smilet frem på læben ved at lave en masse rytmisk gymnastik.

Man skal være opmærksom på at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Spring: 4. - 5. klasse

For drenge og piger, der har lyst til at få sved på panden, finde venskaber og så selvfølgelig arbejde videre med de grundlæggende spring. Vi arbejder med muskelstyrke, smidighed, hurtighed, balance og koordination.

Der også plads til dig, som måske aldrig har gået til spring før. Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar, og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Junior: 6. - 10. klasse

For drenge og piger, der er klar på at give den gas med en masse gymnastik. Gennem sæsonen arbejder vi med at opbygge et fælles opvisningsprogram, hvor holdet skal til ca. 4 - 5 opvisninger/ stævner. Nøgleordene for juniorholdet er energi, træningsglæde, styrke, rytme, spring og ikke mindst sjov og ballade. Gennem sæsonen vil der være ekstra springtræning samt et weekendophold, hvor træning og fællesskabet er i fokus

OBS! Juniorpigerne har mulighed for at vælge mellem at være springgymnast eller rytme.

I springtræningen skal der arbejdes med grundlæggende springøvelser og bygges videre på det lærte. Max indsats og træning med masser af redskaber.

I rytmetræningen er der tid til at gå i mere i dybden med grundlæggende rytmiske færdigheder, og der skal arbejdes med håndredskaber. Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansva,r og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Herrehockey: Floorballtræning

Vintertræning for mænd i alle aldre, som vil have sved på panden og finde lattermusklerne frem hver onsdag aften. Hockeystave har vi. Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Yoga for alle / Yoga for herrer

Kom og giv din krop muligheden for at blive strakt, bøjet og bevæget igennem, mens du trækker vejret, lader tankerne flyde og er tilstede med det der er lige nu og her.

Du bliver guidet grundigt gennem øvelserne, og der er god tid til at komme ind og ud i bevægelserne.

Holdene er for alle, både begyndere og øvede. Programmet består ofte af vinyasa yoga, hvor øvelserne sættes sammen i et flow, efter introduktion til grundøvelserne i yoga. Medbring gerne egen yogamåtte (kan også lånes) og evt. yogaklodser / bælte samt tæppe. Man skal være opmærksom på ,at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.

Hit Fit Dance

For danseglade damer i alderen 25-65 år. Det kræver ikke, at du er dansemus eller har gået på danseskole, da koreografierne er helt simple.

Hit Fit Dance er udviklet af Marianne Eihilt og Mija Kennedy og tager udgangspunkt i den musik og dansestil, der var fremme på det givne tidspunkt. Så vi danser til hits fra 60’erne, 70’erne, 80’erne og frem til nyere hits. Du kommer helt sikkert til at svede og skråle med! Musikken giver dig lyst til at give den gas og gør dig glad i låget! Man skal være opmærksom på, at ophold i hallen er på eget ansvar og gymnasten skal selv have fritidsulykke-forsikring.