GYMNASTIK


Sponsorer

!!SÅ ER TILMELDING ÅBENT FOR ALLE !!

Gymnastik i Dalby GF:

Hold og træningstider 2021-22. Sæsonstart fra d. 6.9.2021

Tilmelding for medlemmer fra d. 2.8 og nye fra d. 9.8

Vigtigt : Ved tilmelding skal medlemmer selv have en fritids-ulykkesforsikring - Der er ingen forsikring ved ophold og træning i hallen 

Mandag

16.00-17.00

0.-1. klasse springgymnastik

Sally Hackmann Thøgersen og Mette Nebel

17.00-18.00

2.-3. klasse springgymnastik

Sally Hackmann Thøgersen og Mette Nebel

19.00 - 20.00

Hit Fit Dance

Mie Bach Iversen

Onsdag

17.00 - 18.00

Yoga & er for alle

Jette Berg Bruun

17.30 - 19.00

Spring: 4. - 5. klasse

Tanja Hansen + ungdomstrænere + mangler spring instruktør

18.15 - 19.15

Yoga + med styrke

Jette Berg Bruun

18.30 - 20.00

Junior (Rytme- og springhold):

6. klasse og opefter

Søren Madsen, Martin Stubkjær, Rikke Madsen og Ditte Hulgaard

20.15 - 22.00

Herrehockey: Floorballtræning

Kim Søndergaard

Torsdag

16.00 - 17.00

Puslinge: 4 - 5 år

Jane Friis Mortensen og Rikke Christensen

Søndag

9.00-10.00

Forældre/barn-holdet

Anne Bojsen Norup og Mia Damkjær m.fl.

Nye hold og ideer samt instruktør

Kontakt: Irene Mortensen tlf.nr. 20 69 18 00 eller dgfgymnastik1907@gmail.com

Spørgsmål?

Kontakt Irene Mortensen: dgfgymnastik1907@gmail.com

Beskrivelse af holdene:

Forældre/barn

Mød op hver søndag kl 9.00, her skal vi have gymnastik med mor og far. På holdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres motoriske færdigheder så som trille, krybe, kravle og hoppe m.m. Alle børnene skal lære at indgå i fælleskabet i gymnastikken.

Puslinge: 4 - 5 år

Nu er du blevet så stor , at du hver torsdag kan lave gymnastik uden mor og far. Mor og far er kun med de første to gange. Herefter skal du selv kunne være i hallen med dine kammerater. Vil du stadig gerne have mor og far med, er du velkommen på familie holdet.

På puslingeholdet skal vi bruge hele rummet til at bevæge os i. Vi starter altid med en løbeaktivitet, hvor pulsen kommer op, og du bliver forpustet. På springbanerne skal alle børnene udfordres på deres grov motoriske færdigheder, så som løbe, hoppe, hinke, trille, rulle mm. Der vil også være fokus på behændighed / balance og legende styrketræningsøvelser.

Alle børnene skal lære at indgå i løsningen af en fælles opgave. F.eks. hjælper alle med at pakke redskaberne væk efter hver træning. Denne fælles opgave skal skabe forståelsen af at løfte i flok, for at fungere som en fælles gruppe.

Spring: 0. - 1. klasse

Hver mandag er der for piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Vi lægger vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring. Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og at øve sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.


Spring: 2. - 3. klasse

For piger og drenge, der har lyst til og måske lidt erfaring med springgymnastik.
Her lægges der vægt på højt tempo. Træningen består af både rytme, motoriske udfordringer og spring. Der er mulighed for at lære de grundlæggende elementer i spring og dygtiggøre sig på airtrack, minitrampolin og måttebaner med hallens mange redskaber.

Spring: 4. - 5. klasse

For drenge og piger, der har lyst til at få sved på panden, finde venskaber og så selvfølgelig arbejde videre med de grundlæggende spring. Vi arbejder med muskelstyrke, smidighed, hurtighed, balance og koordination. Der også plads til dig, som måske aldrig har gået til spring før.

Junior: 6. - 10. Klasse+

For drenge og piger, der er klar på at give den gas med en masse gymnastik. Gennem sæsonen arbejder vi med at opbygge et fælles opvisningsprogram, hvor holdet skal til ca. 4 - 5 opvisninger/ stævner. Nøgleordene for juniorholdet er energi, træningsglæde, styrke, rytme, spring og ikke mindst sjov og ballade. Gennem sæsonen vil der være ekstra springtræning samt et weekendophold, hvor træning og fællesskabet er i fokus

OBS! Juniorpigerne har mulighed for at vælge mellem at være springpige eller rytmepige.

I springtræningen skal der arbejdes med grundlæggende springøvelser og bygges videre på det lærte. Max indsats og træning med masser af redskaber.

I rytmetræningen er der tid til at gå i mere i dybden med grundlæggende rytmiske færdigheder, og der skal arbejdes med håndredskaber.

Hit Fit Dance

For danseglade damer i alderen 25-65 år. Det kræver ikke, at du er dansemus eller har gået på danseskole, da koreografierne er helt simple.

Hit Fit Dance er udviklet af Marianne Eihilt og Mija Kennedy og tager udgangspunkt i den musik og dansestil, der var fremme på det givne tidspunkt. Så vi danser til hits fra 60’erne, 70’erne, 80’erne og frem til nyere hits. Du kommer helt sikkert til at svede og skråle med! Musikken giver dig lyst til at give den gas og gør dig glad i låget!

Herrehockey: Floorballtræning

Vintertræning for mænd i alle aldre, som vil have sved på panden og finde lattermusklerne frem hver onsdag aften. Hockeystave har vi.

Yoga & for damer og herrer

Her vil du blive introduceret til yogaens grundstillinger. Øvelserne følger hinanden i et flow af sekvenser, hvor dit åndedræt og din krop arbejder sammen i balance, styrke og harmoni. Her kan du glemme tid og sted for en stund og bare være til stede.

Mit mål for timerne er større velvære og øget kendskab til din krop.

Du bliver guidet grundigt gennem øvelserne, og der er god tid til at komme ind og ud i bevægelserne.

Holdene er for alle, både begyndere og øvede. Programmet består ofte af vinyasa yoga, hvor øvelserne sættes sammen i et flow, efter introduktion til grundøvelserne i yoga. Medbring gerne egen yogamåtte (kan også lånes) og evt. yogaklodser / bælte samt tæppe.

Yoga + for damer og herrer

Samme som Yoga &, blot med flere styrkemomenter i øvelserne